torsdag 22 januari 2009

Sjuklingen

Nu har jag varit sjuk i snart en vecka... var hemma från jobbet i måndags och tisdags sen gick jag till jobbet igen på onsdagen, jag har massor att göra, men jag borde ha stannat hemma i alla fall en dag till för jag mår fortfarande inte bra. Nu är lönerna utbetalda och det mesta är i ordning så jag kanske stannar hemma imorgon och vilar.

Jag och T var varit tillsammans i 4 månader nu (på dagen i tisdags) så vi var på bio och såg "Benjamin Bottons otroliga liv" och jag grät självklart.. den var jättebra men sorglig.

Just nu är jag lite irriterad på chefen för han inte uppskattar det jag gör, jag ställer upp och stannar längre fast jag är sjuk och jag tar hand om allt jag ska och lite till och ändå klagar han.. blir så trött och har planerat att jag ska ta ett litet snack med honom. Om jag ska orka jobba kvar, jag trivs ju verkligen jättebra med arbetsuppgifter och sånt, så måste något förändras! På bussen från behandlingen läste jag City, Malmö/Lund tidningen och i mitt horoskop står det:

"Du känner dig provocerad och nu vill du gärna bita ifrån.
Vänta någon dag så får du ett riktigt bra tillfälle utan att det känns fel".

Jag antar att det inte skadar att avvakta och se. Få lite mer konkreta exempel så han verkligen förstår vad jag menar.

Nu sitter jag i telefonkö på Telenor, fick något erbjudande som var skitbra, sen kunde dom inte se om det hade kopplats på mitt abonnemang, sen hittade dom det ändå vilket var bra. Men jag har haft samma tjänst innan bara att jag har betalat för det, så nu tog jag bort det jag betalar för och måste kolla så att det inte blivit något fel så jag inte har tjänsten... klydddigt men helt klart värt det för jag sparar 1350kr på ett år :)

Imorgon är det äntligen fredag och man är lite ledig igen, T är också ledig så vi hittar kanske på något tillsammans..

Inga kommentarer: