torsdag 27 november 2008

Snöglob

Idag efter jobb och ljusbehandling tog jag en runda till triangeln för att köpa present till Fredde och till Jojo, till Jojo hittade jag vad jag skulle ha men Freddes present fanns inte så jag får försöka hinna en snabb runda till Mobilia efter jobbet i morgon. Jag hittade en jättefin snöglob med en ängel i som jag var tvungen att ha.


På vägen till bussen från Triangeln så var det helt plötsligt en kille som hoppade in framför mig jättenära och skrek sjukt högt... vet inte om han tyckte att det var roligt på något sätt, jävla störda människor det finns. Häromdagen träffade jag på en riktigt knäpp busschaufför, det stod "32 mot ön" på den och jag skulle åt andra hållet och trodde att jag stod på rätt sida men eftersom jag inte har åkt den bussen innan så frågade jag när jag gick på bussen om det var det var rätt, så börjag chauffören att skrika på mig och ville att jag skulle läsa på skylten vad det stod där... jaha, tydligen var det åt rätt håll... sen fungerade in den där som visar nästa hållplats så chauffören fick säga vilken hållplats i högtalaren, han hade jättehög volym och dessutom sa han fel på alla hållplatser, typ "nästa torg nobelt" istället för Nobeltorget och "nästa park folkets" istället för Folketspark, så alla på bussen satt och skrattade åt honom...

Emma tycker att jag ska ha den rosa mobilen.. tänkte köpa den på lördag, så då får vi se om det blir den :)

Inga kommentarer: