onsdag 10 september 2008

Sjukt beroende av ...

...min dator och andra tekniska prylar. Jag visste redan innan att jag använder mina tekniska prylar mycket men igår när min dator inte startade så fick jag sjuk panik och ville gråta. Det är inte så att jag sitter framför datorn hela dagarna men jag har så mycket saker på datorn som är oersättligt, typ 2000 foton och massor av musik.. Har kanske säkerhetskopia på hälften av sakerna, eftersom min dator bara är 5 månader gammal har jag inte gjort någon ny säkerhetskopia sen jag köpte den. Jag ringde Hp-supporten och dom tror att det kanske kan vara strömsladden eftersom denna inte blir varm som den brukar, så dom skulle skicka en ny till mig som jag förhoppningsvis får i morgon eller i alla fall senast på fredag, är det inte det som är felet så måste datorn lämnas in på service, eftersom det förmodligen är fel på moderkortet då, vilket betyder att jag för det första måste vara utan min dator ett par veckor och för det andra kan det vara så att allt jag har lagrat på datorn försvinner.... :( Får man lov att vara så matrealistisk och gråta över en sån här sak???

Jag åkte hem till mamma och pappa för att se om deras strömkabel kan hjälpa mig, men självklart var det inte samma uttag så jag kan inte se om det är det som är felet. Men jag kan i alla fall ánvända deras dator och gå in och kolla min mail och blogga lite medan jag är här.

Inga kommentarer: