onsdag 6 augusti 2008

Skam den som ger sig

Igår hade jag gett mig tusan på att jag skulle kunna koppla in min stjärnalampa från Mexico själv, jag hade egentligen tänkt vänta tills mamma och pappa kommer idag men jag menar - hur svårt kan det va? Kontakten som satt på lampan var ju utländsk så den var jag tvungen att byta ut såklart, kontakten i taket var av gammal model, alltså rund och tydligen är det svårt att få tag på en rund till lampan som passar i den i taket (nu blev det invecklat men jag hoppas ni förstår vad jag menar), så pappa hade köpt rvå helt nya till mig som passade ihop. Att koppla in kontakten i lampan var inga problem, det har jag gjort tidigare. Min lägenhet är gammal och elen är lite skum, så det räckte inte med att stänga av strömmen utan jag fick plocka ut alla proppar (som för övrigt är antika..)innan jag kunde börja skruva loss den gamla kontakten i taket, jag har 2,80m i takhöjd så trots trappstegen fick jag sträcka mig rejält för att nå, dessutom var det mörkt eftersom jag inte har några fönster i hallen. Men efter många om och men är den äntligen på plats, och den lyser riktigt fint! :) Jag visste ju att jag kunde själv!


Lampan i dagsljus och lampan by night

När jag var färdig med elen så organiserade jag lite i lägenheten, tog upp saker som jag inte använder just nu på vinden, jag har inte en stor lägenhet och behöver därför allt utrymme jag kan få, dessutom bor jag på 4:e våningen och har vinden en trappa upp, så det är bara att hämta ner det igen om jag saknar det. Jag ändrade om lite i mitt skafferi och fick mycket mer plats direkt. Sen gjorde jag etiketter till mina korgar. Sen tog jag en liten kort kvällspromenad med Tim och Basca.


Korgarna står ovanpå mina köksskåp

Idag har jag faktiskt arbetet på mitt arbete de första två timmarna, jag skrev ut årsrapporter, bytte skräpuppsamlare i kopiatorn, matade fiskarna, tog emot post och paket, skickade iväg ett paket. Elen hade slutat fungera i vissa jack i receptionen så bland annat faxen fungerade inte, jag gissade att en säkring hade gått, men jag har inte nycklar till så en annan kille fick komma och öppna för mig, som tur va var det enkelt denna gången och det var en automatsäkring som hade gått, så nu fungerar allt igen. Tiden går ju såå mycket fortare när man har något att göra, så jag ska nog ta och göra en pärm till lite andra papper..

Ikväll kommer mamma och pappa hem till mig och hälsar på. Pappa ska hjälpa mig att sätta upp en hylla som är för stor för att jag ska kunna både hålla och hänga upp den själv. Det är IKEAs hylla Lack i vit, som ska hänga ovanför mitt köksbord och ska förvara mina fina glasburkar, bild kommer så fort det är klart! Håll tummarna för att allt går som det ska! Förhoppningsvis tar m
dom även med någon god mat på vägen :)

Inga kommentarer: