måndag 21 juli 2008

Jobba

Jaha, då var det dags att jobba en vecka igen.. Denna gången är jag på Skanskas reception, eller egentligen är det Coor Service management som har receptionen men det är nästan bara Skanska-folk som är här och de flesta känner ju till Skanska om man säger det! :) Jag jobbade här förra sommaren också så man känner i alla fall till rutinerna och en del folk som håller till här tyvärr är här inte så mycket aktiviteter just nu eftersom det är byggsemester och de flesta inte är på kontoret. Jag har tagit med en bra bok och så tänkte jag ta med lite skolböcker i veckan så jag kan plugga till mina sista tentor som närmar sig med stormsteg... Tyvärr sitter chefen precis bakom mig i ett rum så jag kan inte surfa runt på internet hur mycket som helst, jag vet egentligen inte om han bryr sig så mycket men jag vill inte chansa och bli av med min surfförmåga helt i alla fall. Jag får ha ett litet fönster öppet och surfa lite försiktigt :)

Självklart är det fint väder denna veckan, det är det alltid när jag jobbar.. men jag unnar folk som är lediga det, jag har ju en liten stund på kvällen när jag kan passa på att njuta! Dessutom är det trevligare att sitta och titta på folk utanför när det är fint väder, kanske till och med någon lättklädd snygging som vandrar förbi :) Man kan ju alltid hoppas i alla fall!

Inga kommentarer: