torsdag 24 juli 2008

Gårdagens pyssel

Middagen hos mamma och pappa var riktigt mumsig, inte nog med gratinerad hummer utan jag fick hummersoppa till förrätt dessutom och då menar jag inte något halvfabrikat eller soppa på burk. När mamma gör hummersoppa är det från grunden, man kokar skalen osv. Och den blir verkligen himmelsk! Förutom god mat hittade jag en massa annat trevligt, en del saker som jag inte tog med när jag flyttade och andra saker som mamma och pappa har slutat använda eller tillfälligt plockat undan. Jag fick en hel påse med saker och en ljusampel med mig hem.

Ampeln kommer att bli så fin i mitt vardagsrum när den får vinröda ljus. Jag målade trähjärtan att hänga på dörren (tillsammans med en gammal rostig nyckel som fanns hos mamma och pappa) ena hjärtat blev svart med silverpärlor och det andra är vitt. Mamma hade varit gullig och köpt spaljéer till mina blommor, så det blev inte exakt som jag hade tänkt mig men ändå väldigt fint och finare kommer det att bli när blommorna återhämtat sig efter nerplockning från de gamla spaljéerna och börjat klättra själv :) Jag gjorde vinglasringarna, det blev 6 stycken olika till en början med.

Inga kommentarer: