tisdag 15 juli 2008

En kreativ dag!

Imorse var jag hos frisören, hade skrivit i min almanacka att jag skulle vara där kl 10.00, men precis när jag stod vid parkeringsautomaten och skulle betala så gick alarmet på min mobil och där stod det att jag skulle klippa mig kl. 10.45.. Jag gick in och frågade och det sistnämnda stämde, men som tur var hade hon en lucka innan min tid och jag behövde bara gå en liten sväng i 15 minuter och sen hade hon tid med mig! Det blev jättefint och jag är supernöjd, lite kortare än vanligt men det är bara bra eftersom det blir mer frisyr då! :)

Jag åkte till IKEA och handlade lite saker som jag behövde, jag fick ju presentkort i födelsedagspresent så det blev billigt! Mattan som jag skulle ha var tyvärr slut så den får jag köpa senare. Jag handlade mat, frukt, grönsaker och skoltavellack på vägen hem och sen gick jag ner till djuraffären och köpte stenar till en blomma som jag fick av faster i present. Jag har gjort bordstabletter som jag målat med skoltavellack så man kan skriva och rita på dem och ev. göra bordsplacering på (fick inspiration från "Äntligen hemma"). Sedan satte jag mig och gjorde servettringar av små svarta och vita pärlor och tunn ståltråd som passar riktigt bra till mina servetter! När klockan började närma sig nio och det förmodligen inte skulle vara så mycket folk ute cyklade jag iväg till ribban och stal kaveldun och lite vass som jag har satt i en hög vas :) Det har med andra ord varit en väldigt kreativ dag och här kommer lite bilder på dagens kreativitet!
Servettringar....

Stulen dekoration :)

Har förresten fått tillbaka rösten men har såå ont i halsen... och min granne spelar jättehög musik, på en tisdag?? Hoppas att jag kan sova ändå, eller att någon annan i huset klagar.. :)

2 kommentarer:

Hur gör djur? sa...

håret blev ju bra. KOrt är bra.

Marie sa...

Tack så mycket! Ja, kort är riktigt skönt :)