onsdag 2 april 2008

Renovering!

Igår fick jag nycklarna till lägenheten och kunde börja flytta in lite småsaker, det blir ingen riktig flytt förren nästa vecka eftersom de börjar renovera imorgon! Jag får nya golv i hall och vardagsrum, alla snickerier dvs. karmar, lister och dörrar ska målas, elementen och väggarna i vardagsrummet ska också målas och det kommer att bli så himla fint och fräscht! Jag har kollat in en massa möbler och andra saker man kan tänkas behöva och i mitt huvud är lägenheten redan inredd! Allt är packat och jag kommer att ta med mig en låda varje gång jag åker dit så att det inte blir så mycket att bära på inflyttningsdagen. Jag har gjort adressändring, betalt första hyran och tecknat avtal med Eon så nu är det bara hemförsäkring och bredband/telefoni kvar.

Imorgon har jag en sjukt lång håltimme i skolan mellan 10 och 15, synd att hantverkarna är i lägenheten då annars kunde man ha fixat lite, men jag kanske kan ta en runda till IKEA istället eftersom det är en del saker jag behöver :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Lägenheten e verkligen centrum just nu va? *S* Skoj som fan o få börja inreda. Kanske dax o leta ny lägenhet här också.