söndag 27 april 2008

Envishet

Envishet är väl bra, men i torsdags gick det lite över gränsen... man kan inte vara överallt och göra allt bra! Jag vaknade tidigt, åt frukost och cyklade hem till mamma för att låna bilen så att jag kunde åka och byta mina skor. Självklart var min storlek slut på mobila så dom fick lägga undan dem till mig på Södergatan istället. Jag åkte och hämtade Emma och Peter på Nobeltorget och vi åkte till Augustenborg och intervjuade folk om utemiljön, efter en timme var vi nöjda och jag körde in till stan och hämtade mina nya skor :) Sen var det dags att åka hem och lägga i första rundan tvätt, sedan åt jag lunch, stoppade i en ny runda tvätt och åkte hem till mamma och lämnade bilen igen eftersom hon skulle iväg till mormor. Jag tog cykeln hem, stoppade in sista rundan tvätt och sen hämtade pappa mig. Jag tog vår bil till IKEA och handlade mitt köksbord, en stol och min garderobsdörr. Johan och Emil mötte mig hemma och hjälpte till att bära upp, de skulle till NetonNet och byta Johans Draught Master till en digitalkamera istället, efter som han fick två stycken på sin födelsedag. Jag satte självklart genast igång med att skruva ihop bordet och det var riktigt jobbigt! Jag fick blåsor i händerna men fortsatte självklart att skruva ändå och självklart gick blåsorna sönder... men jag hade bestämt mig för att jag skulle äta middag vid mitt nya bord och det gjorde jag, klockan åtta på kvällen.. Sen gick jag ner och hämtade min tvätt och sen satte jag på min dörren på garderoben. Det var en jobbig dag men jag fick i alla fall mycket gjort!



I fredags var det seminarium kl. 13, läraren höll oss kvar längre och efter det skulle vi ta en snabb runda och titta på lokalen som vi ska skriva projektarete om, även det drog ut på tiden och jag var inte därifrån förren halv fem. Jag handlade på vägen hem, åt middag och sen åkte jag hem till mamma och pappa och åt friterad Camembert, mums! Tog bussen hem vid tio och somnade ganska tidigt.

Igår städade jag hela lägenheten, inte för att det tar så lång tid men det blev fint i alla fall! Jag tog en promenad och sen kom Emma hit för att få sin förvandling till 80-tals tjej :) Vi våfflade håret på henne och hon fick grön ögonskugga, det blev faktiskt riktigt coolt! Jag åt middag och sen åkte jag hem till Marcus på inflyttningsfest. Det var ganska mycket folk och vi hade trevligt men jag var alldeles för trött för att följa med ut så jag tog bussen hem strax innan två.

Nu är det exakt två veckor kvar till Mallorca bara så att alla vet :)

Inga kommentarer: