söndag 16 mars 2008

Helgens bravader

Denna helgen har det verkligen varit fullt upp.. den började med tenta i fredags eftermiddag, tentan tog ungefär 1½ timme och det känns som att jag hade tillräckligt bra koll för att klara den. När jag kom hem låg där ett kuvert från Fastighetsförvaltarna i Malmö och jag visste direkt att jag inte hade fått lägenheten i Limhamn, verkligenen stor besvikelse för nu är jag tillbaka på ruta 1 igen... Det fanns i alla fall ingen tid att sura, jag förberedde kvällens middag och strax innan sex kom Jonna och vi gjorde oss fina inför kvällens tjejmiddag. Emma, Lillan och Lollo kom också, vi åt middag, kollade på slutet på Let´s dance, sjöng lite karaoke och så blev det självklart en massa tjejsnack :) Vi bestämde oss för att åka till Slagthuset en runda och dansa av oss lite, det blev inte så sent, jag tog bussen hem tio i tre.

I går hade min faster 50års fest, och vi var där och hjälpte till lite på dagen. Det var en trevlig fest med massor av god mat (som syster och John hade fixat) och dans och jag var inte hemma förren halv fyra.

Idag har jag suttit ute på terassen och haft det mysigt i solen, det är faktiskt riktigt varmt och man sitter där det är lä. Jag hjälpte mamma att städa och tvätta bilen eftersom den ska in på besiktning på tisdag, hoppas att det går lika bra som det gjorde för min bil! Förresten så fick jag pengar tillbaka för besiktningen, det hade blivit något fel och dom på kundtjänst visste inte hur man ändrade det så jag fick hämta ut pengarna, alltså en gratis besiktning denna gången, inte helt fel! :) Nu är det snart dags för lite söndagsmiddag och sen ta det lugnt, för i morgon måste jag börja plugga till tentan vi har på onsdag...


Inga kommentarer: