tisdag 19 februari 2008

Ändrade planer

I morse var det dags för laboration på Rönnen, på vägen dit hämtade jag upp Emma och sen mötte vi resten av klassen utanför. Först tittade vi på ventilationsaggregaten på vinden och sedan på fjärrvärmesystemet i källaren... ungefär lika intressant som det låter :) Det tog inte mer än två timmar, så jag, Emma, Frida, Elle, Jonas och Anders tog tidig lunch på Burger King innan vi åkte tillbaka till skolan och räknade lite på värdena vi fått fram under laborationen. Det var faktiskt ganska givande och kan vara en bra hjälp till tentan på måndag.

Som jag berättat tidigare så ska jag på maskerad hos Anna på fredag och tänkte vara ängel, men jag kände mig inte riktigt nöjd med det så nu är det ändrade planer! Istället ska jag vara Marie från Aristocats, den vita söta lilla katten :) Jag var ju tvungen att genast åka iväg och se om jag kunde få tag på lite material till min kostym, och det fick jag. På Stoff och stil hittade jag ett jättefint luddigt vitt tyg som passade perfekt till öron och svans (Förresten så har där börjat jobba en massa snygga unga killar :)). Panduro outlet hade ett jättebilligt rosa satinband som passar som rosett och sen köpte jag ett vitt diadem och ett par rosa handskar. Det kommer att bli såå fint!

Nu är det dags för lite middag och sen kanske lite tentaplugg om jag lyckas slita mig från maskeradpysslet :)

Inga kommentarer: